Három gyerekkel a világ végén, Ausztráliában…

Mivel rokonaink és kedves barátaink sok-sok részletet szeretne hallani ausztráliai utazásunkról, ezért létrehoztunk egy blogot, melyben mindenkinek lehetőséget adunk arra, hogy hírt kapjanak felőlünk.

Friss topikok

  • Sissy79: Szia! Nagyon örülök, hogy rátaláltam a bejegyzéseidre a Google segítségével. Én Magyarországon, V... (2011.03.22. 11:55) Egészség
  • Hella1975: Megkérdezhetem, hogy milyen vízummal mentetek? Mennyi időt szeretnétek ott tölteni? (2011.02.11. 17:00) Három gyerekkel a világ végén, Ausztráliában
  • Hella1975: Szia, Most találtam rá a blogodra. Hogy tudtad őket nyelvekre tanítani, ha nem beszéled őket? M... (2011.02.11. 16:38) Március 15.
  • Both Károly: Szia Andi! BUÉK és jó egészséget Nektek! Szeretnék beszélni Veled, a tanácsodat kérni: mi is szere... (2011.01.24. 22:26) Surfers Paradise
  • Manóanya: Szia Timi! Nagyon örülök, hogy írtál! Puszi, Andi (2010.04.26. 22:45) Április 25. Anzac day

Ausztrália hiányosságai

2010.06.21. 05:28

szerző: Manóanya

 

Itt most először is, meg kell jegyeznem, hogy nincs könnyű dolgom, mikor azt szeretném veletek ismertetni, mi az, ami nincsen Ausztráliában. Ugyanis, nem azért jöttem ide, hogy ezeket a dolgokat figyeljem. Nagyon elégedett vagyok itt és a sok jó ellensúlyozza a hiányosságokat. Még mielőtt azt gondolnátok, csak a napfény és a tenger az, amit itt szeretek, akkor nem ismertek. Sokkal inkább az emberek gondolkodása az, ami a legjobban tetszik.
Mikor először utaztam életemben a világ egy másik, jóval távolabbi részére, és 12 órát repültem, láttam, ahogy a reggelből reggelbe utaztunk, vagy pont fordítva, estéből estébe, most nem is tudom pontosan. Szóval, mikor egy nap alatt utazol az egyik földrészről a másikra, akkor látod igazán, és el tudod képzelni, mekkora a Föld. ÉN MEGLEPŐDTEM. Nagyobbnak gondoltam, csak ennyi lenne, kérdeztem. Pedig akkor még nem láttam az egészet, de egy szeletét igen, és így már felfogtam, mennyi az egész.
Amikor azt mondom: Ausztráliában vagyok, akkor mindenki azt mondja: ez hihetetlen. Az egyik kedves barátnőm azt mondta: Na jó, most erre aludnom kell még. És ennyi, nem írt többet.
Higgyétek, el, nem a világ vége.
De, mikor az emberek gondolkodásából indulok ki, akkor én is azt mondom, ez tényleg nem Európa, ez nagyon messze van.
A hiányosságokról akartam írni, és ismét a pozitív dolgokról írok. Essünk túl rajta: nincs a boltban annyi választék (hidegen hagy, eddig is utáltam boltba járni). Vannak bevásárló centrumok, és ott mindent kapsz.  De nincsenek kisboltok (legalábbis nálunk). Ami van, az láncolat része, és nem olcsó. Szerencsére, a közelünkben – én boltom, csak így hívom – van pont egy olcsó – bár láncolatos bolt. Nagyon szeretem!
 
Jaj, ezt el kell mesélnem. Vittem ma a gyerekeket suliba, és láttam, hogy az egyik pasi mezítláb vitte a gyerekeit a suliba. Tél van, jó idő, na de mégis. Ez Ausztrália. Itt nem szólják meg az embert dolgokért. Elég elfogadóak. Mondom ezt én. Én így látom.
Az elfogadóságra még egy példa: a suliban, ha vki nem jó matekból, de kiváló énekes, akkor azt értékelik. Ez Új-Zélandon is így van. Ez nekem nagyon tetszik. Nincs buktatás. Ha valamit nem jól csinálsz, nincs büntetés, és ha valamit jól, akkor van dicséret – good boy, good girl. De ezt már lehet, hogy írtam. Csak ez nekem anyukaként és pedagógusként nagyon tetszik. (Bár én is ilyen lennék anyukaként). És a gyerekek nem rosszak átlagban. Az olaszok, pl. szintén hasonlóan nevelik a gyerekeket, de ott azért nem egy kisördögöt láttam. Tisztelet a kivételnek, senki ne vegye magára. Csak az én álláspontomat írom le.
Az igaz, hogy a Viki mindig azt meséli, hogy az osztályában büntetés van, mert rosszak a gyerekek. De ezt ő látja. A gyerekek nem cigiznek a suli előtt, és nem a lányok nem kisminkelve mennek, miniszoknyában a suliba. Ez megnyugtató.
 
Majdnem mindig találok a boltban vett, becsomagolt termékben, kajában hajszálat – ez nem szép.
Sok a csótány 2-3 cm-es is! Hetente csótányírtózok, akkor nincs a lakásban.
Nincsen jó net. Csak 2 vagy többéves szerződésre van korlátlan és gyors net. Különben nincs! A könyvtárba járok, ha le akarok tölteni vmit – még a youtube-t sem tudom otthon nézni. Mivel a munkám internetfüggő, ezért ez elég kellemetlen. Nálunk sokkal jobb a helyzet. Versengenek a kuncsaftokért az internetszolgáltatók. Itt nincs ez. De másban sem lehet érezni ezt a versenyt. Sok termékből 1-2 fajta van és kész. De semmiből nincs hiány, és nem cserélném fel az otthoni stresszes mindennapokkal. Gondolom, értitek. Nincs ünnepnapokon nyitva tartó bolt, mint a Tesco, vagy az éjjel-nappalik. De nyugisabb minden. Ausztriában sincs nyitva a bolt ünnepnapokon. Na jó, a Tesco karácsonykor bezár. De itt nem csak karácsonykor.
Nincsen olyan hús, amiből jó kis húslevest lehetne csinálni. Nagyon szárazak a húsok, nincsen csirkeláb, stb.
A suliban nincsen ebéd a gyerekeknek. Illetve a büfében lehet néha kapni meleg pizzát, lasagne-t. Vagy muffunt, popcornt, fagyit – na de ez nem ebéd! És rettentően drága, mint minden. Tehát nincsen meleg-étkeztetés.
Nincsen az Ausztráloknak igazi konyhájuk a steak-es kajákon kívül. Főleg thai, kínai, japán kaják mennek.
Nincs kürtöskalács.
 
Na, nagyjából ennyi. De egyik sem olyan, ami miatt olyan rossz lenne itt.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranypart.blog.hu/api/trackback/id/tr402097102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása